019 - 231 0502

ESP SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum semua, hai ape khabar. Cik Su suka updet entry di waktu pagi sebab bila pagi-pagi ni otak kita cepat bertindak. Begitu juga dengan ape yang kita amalkan dipagi hari kan?, Tetibe rasa nak tulis tentang ESP Shaklee Untuk Ibu hamil pagi ni. Jom ikuti cerita Cik Su.

Cik Su nak cerita tentang Esp Shaklee dulu, baru lah masuk tentang ESP shaklee sangat sesuai untuk Ibu Hamil.

Nih adalah berkenaan dengan Esp Shaklee.

Ape Itu ESP?

Kacang Soya Untuk Ibu Hamil

Esp Shaklee ini ialah (Energizing Soy Protein) minuman Protein yang bersumberkan Kacang Soya yang rendah lemak, sangat berkhasiat dan berkualiti,  ia berbentuk serbuk dan boleh di bancuh bersama minuman kegemaran.

Soya ni tumbuhan sangat  special yang kaya dengan asid amino yang badan perlukan untuk pertumbuhan semula sel bagi membantu Ibu Hamil, itu sebab Esp shaklee sangat membantu ibu-ibu hamil yang mempunyai masalah kesihatan ketika hamil.

Nak tau lebih lanjut? Soya dari shaklee ni Sebenarnya non GMO, bukan soya biasa yang dijual dipasaraya.. apa tu non GMO?

Non GMO bermaksud non genetically modifiied organism. Soya Esp ni langsung tidak diubah genetiknya. Semuanya adalah asli.

Fakta tentang ESP SHAKLEE ni bukan sahaja baru dikeluarkan, malah sudah lebih 50 tahun. Lebih kurang sebaya dengan mak ayah kita. Dan Shaklee merupakan syarikat pertama yang mengeluarkan produk kaya protein berasaskan soya.

Esp Shaklee ini boleh di kisar bersama buah2an. Di bancuh menggunakan air sejuk ataupun air suam demi untuk Memelihara protein dari musnah akibat suhu yang tinggi seperti air panas.

Esp Shaklee ni sangat bagus untuk Ibu – ibu hamil yang mahukan tenaga extra.. Membantu menaikkan Hb ibu2, malah membantu mengurangkan kesan stretchmark selepas bersalin.

Fakta tentang Esp Shaklee Untuk Ibu Hamil

?Soya ESP ini mengandungi nilai Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39 yang mana ia sangat sesuai pada ibu yang mengalami masalah diabetes semasa hamil.

?Kerana 1 hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu, 4 kali telur, 2 kali daging dan 6 Kali Roti. Bagi ibu yang tidak gemar ataupun tidak suka minum susu,boleh digantikan dengan soya ESP soy protein ini kerana rasanya tidak muak & juga rasanya manis-manis buah, ia juga tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna & perasa tiruan.

?Soya Esp ini mudah dihadam & ia juga membekalkan kalsium,protein & karbohidrat yang sempurna untuk ibu dan bayi dalam kandungan.

?Dalam ESP juga ada mengandungi B6 yg terkenal dgn keupayaan utk kecantikan dalaman dan luaran.Vitamin B6 boleh juga membantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya, segar & nampak lebih cantik. Kulit juga semakin gebu dan anjal.

?Dalam kandungan ESP ini juga mengandungi Lysine di mana  Kandungan Lysine ini boleh membantu ibu menghilangkan keletihan,kepenatan,rasa loya,menggigil,tiada selera makan & anemia..

Kebaikan ESP Untuk Ibu Hamil

1.Meningkatkan imuniti badan ibu hamil.

Selain kandungan vitamin C yang ada, protein juga adalah bagus untuk menguatkan imuniti. Lagipun protein ESP lebih selamat dan mudah dicerna oleh ibu hamil dan juga bayi.

2.Esp Shaklee dapat Mengawal berat badan ibu hamil 

Mengelakkan diabetes ketika hamil dan membantu pertumbuhan bayi yang AKTIF. ESP adalah minuman protein rendah glisemik(GI). Makanan yang rendah glisemik melambatkan penyerapan glukosa diusus kecil.

Ini membuatkan Ibu Hamil akan rasa lebih kenyang untuk tempoh yang lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang sedikit.

3. Esp Shaklee juga Sangat membantu pembentukan otot dan otak bayi dalam kandungan.

Protein sangat penting untuk pembentukan otot ibu selain membantu dalam proses sewaktu kelahiran.

Protein juga diperlukan untuk membina otot bayi dalam kandungan. Ibu hamil ini juga biasanya akan kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan.

Jadi dengan pengambilan protein ESP yang mencukupi,in sha Allah masalah ini dapat di kurangkan dan mampu diatas sebaiknya.

Protein soya ini juga penting untuk perkembangan otak bayi.Otak kita terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada protein.Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini.

4.Membantu memiliki kulit yang cantik.

Protein ini diperlukan untuk penghasilan sel-sel kulit yang baru menggantikan sel-sel kulit yang telah mati.

Dengan ESP Shaklee,kulit ibu hamil dan bayi dalam kandungan akan lebih cantik dan gebu.

5.Protein soya membekalkan tenaga dan kecergasan sepanjang hari walaupun ketika hamil

ESP membantu bekalkan tenaga yang extra dan  berpanjangan sepanjang hari terutamanya bagi ibu hamil yang mengalami morning sickness dan alahan yang teruk.

Alhamdulillah bila Cik Su tulis tentang entry ESP shaklee untuk ibu hamil ni, mengingatkan tentang pengalaman Cik Su sewaktu hamilkan furqaan tahun lepas, dah selamat bersalin bulan 4 awal tahun ni.

Sepanjang Cik Su amalkan Esp Shaklee sangat berbeza sebelum amalkan esp masa anak yang pertama iaitu kauthar. Bila Cik su amalkan esp shaklee ni, setiap kali review klinik untuk check up, alhamdulillah tiada apa2 masalah.. Malah Hb pun cantik tidak pandai turun2. ??

Dan Cik Su akan menggunakan tenaga yang extra untuk ke sekolah drive 20 minit lepas tu jalan meredah jambatan gantung sepanjang 50 meter.. Lepas tu jalan kaki lagi baru sampai ke sekolah. Berjalan kaki pun kira excersice kan.  Sangat bertenaga Cik Su.. Tak cepat letih, tahan lapar walaupun Cik Su terlupa sarapan pagi?

Nih set Hamil Cergas Cik Su amalkan termasuk esp shaklee yang awesome nih.. ESP shaklee untuk Ibu hamil yang paling terbaik dan Best sangat tau.. Cubalah rasa.. Pasti hari2 mau??. Dan sekarang Cik Su teruskan pengembaraan my Breastfeeding mommy untuk furqaan capai 2 tahun. Meh klik kebaikan menyusu shaklee dengan Esp ni.

♥Boleh hubungi Cik Su untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Nur Suhara Binti Hamdi ♥ sms/whatsApp:  019-2310502  wasap.my/+60192310502/

Fb: www.facebook.com/ Nur Suhara sila klik LIKE utk info terkini